Lebih luas dan lebih jauh kita menjelajah dan mencipta memori semakin besar dunia yang kita kenali

Wednesday, April 20, 2011

D’ Genting bersama KemBaRku, Tikah and

my BFF, Taat, zaidi, hud, jai and fak

Kenangan di genting bersama korang x kan aika lupakan sampai bila2..hahhaa siap ley nangis g ngan Bff aku(taat) nek roller coaster..mlu tul...tp naek solerro tu syok lak..hehehhe
sumer game jadi bes lau p ngan kowunk...
aika akan windu kan kowunk nnti....

Dah lapar kan...huhuhuhuhu...makanan yang palingmurah kat ciniey adalah KFC...tu pun harga 2 or 3 kali ganda lagi yang dengan te

setelah penat gamble ngan semua game tu......agak keletihan Jai and Zed un beli ais krim BAskin Robin Yang agak mahal tu sampai speechless dibuatnya...kitorang un beli tiket bas and menapak balik ke KL. Sampai KL SENTRAl dah lewat..so kami terpaksa lepak di KL Sentral la sampai pagi esok...huuhuhuhuhuhu<merempat kot> love that time...

Monday, March 21, 2011

Bercuti d Langkawi

4 hari 3 malam

Hari pertama:
Bertolak dari Puncak Perdana pada petang. Berhenti rehat jap kat NR sebab lapar and der member nak p Toilet.

Kitowang sampai Perlis awal pagi. Dalam kul 5 pagi. So, kitowang tumpang sembahyang di UITM Perlis. Plan Selepas Sarapan pagi baru bertolak ke Jeti Perlis.

Sampai jeti, kami terpaksa tunggu dalam ½ jam baru ferry yang bakal kami naik bergerak.

Selepas sampai d Langkawi, ader van telah menunggu kami. Kami decide tuk terus pergi ke Kilang Gamat dahulu sebelum check in hotel Helang.

Nama kilang Gamat yang kami singgah ni adalah Sireh Legenda

Aku sempatlah borong minyak gamat dan minyak kayu putih kat my mom. Harga minyak2 kat cniey memang murah dan berpatutan. Jauh beza dengan harga yang dijual kat KL

Seterusnya, destinasi kami adalah check in Hotel Helang. Kami pun dah penat and ingin rehat for today.

Hari Kedua

Pagi2 kami bangun and hotel services antar breakfast kat bilik kami. Ha3 vvip la katakan. Ner nak turun makan kat bawah. Lepas breakfast pew lagi siap2 nak ronda pulau.YEAH!

Cable Car

Selepas turun bawah. Kami sempat lagi bergambar dengan ular sawa. Aku yang pun nak gak pegang ular. Masa kecik2 dulu aku dah biasa ngan ular ni. Tapi dah besar2 lama lak x pegang. Takut tu ader la gak. Lagi2 time dier gerak2..hu3

Kitowang lepak kat cable car ni selama 3 jam. Pastu kitowang p lunch and balik ke hotel.

Hari ketiga

Cam biasa ader orang ketuk bilik. ROOM services. Hu3! Layanan diorang terbaiklah. Siap bagi kitowang pilihan lagi nak makan pew. Tapi memanglah aku bayar duit hotel tu beratus kan.ha3

next destination is makam mahsuri

my thailand family

Dari makam mahsuri kami pergi ke Memorial Tun Dr Mahathir Mohamad

Lepas beberapa jam kami meneliti barang-barang bersejarah perdana menteri Malaysia keempat. Kami bertolak ke tempat Shopping.

Aku tgk jer member2 aku menghabiskan duit membeli barang2 yang bnyak tu.hu3! tgk jer la sebab aku x berminat tuk shopping pepew kat ctu. Just tgk2 jer. Petang tu kami lepak kat tepi pantai tengok sunset. ni part yang aku suka. sebab aku kan pencinta alam.

Begitu indah sekali alam ciptaan Tuhan.

Malamnya plak, lepas dinner kami pergi Dataran Helang. Disana aku jumpa kawan Korea ku.

Lepas balik dari Dataran Helang, aku, iera, mus, hazami and kamal p karaoke.

Inilah family kami yang menyertai percutian ini.hu3! best giler la. Len kali kita p lagi yer.

Hari keempat

Akhirnya kami pulang ke shah alam. :P